عالم اهل سنت تالش:
بهره بردن از نیروه های جوان و متخصص در کادر آموزشی یکی از راه های تحول آموزشی در مدارس علو دینی است
حجت الاسلام سید محمد صادقیان از علما و پژوهشگران اهل سنت شهرستان تالش در گفت و گو با خبرنگار شعبه گیلان گفت: بهره بردن از نیروه های جوان و متخصص در کادر آموزشی یکی از راه های تحول آموزشی در مدارس علو دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان: حجت الاسلام سید محمد صادقیان از علما و پژوهشگران اهل سنت شهرستان تالش در گفت و گو با خبرنگار شعبه گیلان راهکار ها و پیشنهاد های خود را در خصوص تحول آموزشی در مدارس علوم دینی اهل سنت ارایه داد و گفت: الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دهه اخیر و با تأسیس دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت و تحت پوشش قرار گرفتن مدارس متعدد اهل سنت از مناطق مختلف ایران، ما شاهد تحولات سازنده و هماهنگ در ارتقا یافتن سطح کیفی و کمی این مدارس بودیم.

وی اضافه کرد: این تحولات سازنده به گونه ای بوده است که به همراه آن، مدارس از سطح سنتی و قدیمی به سطحی عالی و به روز، و مورد نیاز یک جامعه اسلامی تکامل یافته است و مطمئنا این تحولات سازنده با هماهنگی و موافقت علما و روحانیون محترم مناطق مختلف اهل سنت و محل توجه و اهتمام این بزرگواران بوده است.

حجت الاسلام صادقیان در ادامه نکاتی را برای ارتقا و تحول در برنامه های آموزشی و راهبردی بر شمرد که به شرح ذیل می باشد؛

۱ـ حفظ اصالت و استقلال مدارس مختلف اهل سنت

۲ـ در نظر گرفتن شرایط و اوضاع منطقه ای و بومی ـ سنتی این نوع مدارس اهل سنت

۳ـ تفهیم و روشنگری اهداف و برنامه های دبیرخانه شورای برنامه ریزی در جهت جذب هر بیشتر اعتماد بزرگان این مدارس

۴ـ برگزاری کلاس ها و جلساتی برای مدرسین و بزرگان این مدارس در راستای تأمین هدف مذکور

۵ـ تأکید بر استفاده و بهره مندی از نیروهای جوان، متخصص، متعهد و روشنفکر برای تکمیل کادر آموزشی

۶ـ تأکید بر دوری جستن از گرایشات حزبی در انتخاب نیروهای متعهد و متخصص آموزشی

۷ـ  راه اندازی و تشویق بر پژوهش محور بودن مناهج آموزشی مدارس اهل سنت

۸ـ ترویج روحیه نقد پذیری و دوری از تحجر و تعصب های مذهبی

وی در پایان افزود: البته موارد دیگری نیز می باشند که در این جلسه ما به مهم ترین راهکار ها به طور مختصر اشاره نموده ایم و امیدواریم موثر واقع شود.

فهرست