رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی
تلاش کنید نورانیت تلاوت قرآن را در زندگی های خود افزایش دهید
سید مهدی قریشی خطاب به روحانیون و طلاب گفت: اگر مسلح به نور قرآن نباشید نمیتوانید در هدایت مردم و رساندن آنان به مسیر تعالی و آرامش موفق عمل کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  در آیین افتتاحیه نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی با بیان اهمیت انس با قرآن در میان طلاب حوزه های علمیه و روحانیون گفت : تلاش کنید نورانیت تلاوت قرآن را در زندگی های خود افزایش دهید و بدانید اگر مسلح به نور قرآن نباشید نمیتوانید در هدایت مردم و رساندن آنان به مسیر تعالی و آرامش موفق عمل کنید

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از برگزاری چنین مسابقاتی در بین طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی گفت : اساتید و مسئولین حوزه های علمیه در استان باید آموزش ، حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در اولویت کارهای خود قرار دهند چرا که ما منبع دینی مهم تر و غنی تر از قرآن کریم در دین اسلام نداریم فلذا همه طلبه ها در طول تحضیل خود با آموزه های قرآنی بطور کامل آشنایی داشته باشند و بتوانند مردم را با معارف این کتاب آسمانی بیشتر آشنا سازند

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تفسیر قرآن اشاره کرده و گفت : تلاش کنید در کنار تلاوت قرآن از آموختن نکات تفسیری نیز غافل نشوید و خود را متعهد کنید بعد از فراغت از تحصیل و ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت کلاس تفسیر و معنی آیات قرآن را برای مردم در مساجد و هیآت دایر کنید چرا که یکی از اصلی ترین وظایف ما بعنوان عالمان دین ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) در میان مردم است

وی در پایان بیانات خود به اهمیت استفاده از آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) در منابر و سخنرانی ها تأکید کرده و گفت : بر اساس روایات معصومین و سخن بزرگان مهمترین باقیات برای انسان همین تعلیمات و آیات روایات است فلذا تلاش کنید در سخنرانی های خود این مهم را فراموش نکنید.

انتهای پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست